3 допълнителни услуги, които брокерите да предложат на клиентите си

Компетентността на брокера на недвижими имоти изисква търсенето и прилагането на актуални тенденции и подходи в професионалната му дейност. В бизнеса с недвижими имоти удовлетвореността на клиента (независимо дали става въпрос за продавач/наемодател, или купувач/наемател) трябва да е приоритет на брокера. Ако искате да осигурите максимално добро обслужване, не е достатъчно просто да сключите договора за дадена имотна сделка – компетентният брокер би могъл да предложи широк спектър от услуги в полза на клиента.

Сред огромния набор от агенции за недвижими имоти, позиционирани на пазара днес, става наистина трудно брокерът успешно да реализира печеливши сделки. Поради тази причина, следващите няколко съвета биха били от полза за работата на професионалния посредник на недвижими имоти. Представяме ви 3 допълнителни услуги, които може да предложите на клиентите си:

  1. Подготовка на имота за продажба/наемане

Home staging е доста популярна услуга, предлагана от брокери на недвижими имоти в чужбина, успешно навлязла и у нас. Чрез предварителна подготовка на имота можете да направите така, че домът на вашия продаващ/отдаващ клиент да бъде максимално естетически издържан. По този начин същият ще привлече повече потенциални наематели или купувачи. Ефектният интериор и екстериор на предлагания имот, освен че увеличава шансовете за продажба или отдаване под наем, значително повишава пазарната му цена.

Услугата Подготовка на имота може да бъде предложена от вас като брокер за сметка на по-висока комисионна например. Немалко агенции за недвижими имоти сключват договори на преференциални цени с фирми, които да се погрижат за цялостната подготовка на имота преди да бъде представен на клиента. Професионалният подход при предварителната подготовка може да го превърне в уютно и приветливо място, което клиентът да закупи или наеме без да се замисля.

  1. Виртуална обиколка на имота

Става ли въпрос за покупка на жилище, клиентите очакват от брокера да им предостави цялата информация, от която имат нужда. Без значение дали търсенето на клиента е насочено към жилище, магазин, ресторант, или офис – какво по-добро представяне от това той да добие визуална представа за имота, било то и от разстояние? Затова днес могат да се погрижат високотехнологични камери, позволяващи заснемане на ефектни 360” изображения. Посредством заснетите кадри, брокерът може да осигури на клиента виртуална обиколка, придружена със звук, текст и разказ.

Виртуална обиколка на имота е сравнително нова услуга, предлагана от немалко агенции за недвижими имоти и у нас. Виртуалната реалност, която създават високотехнологичните камери, измества познатите ни статичните снимки, които можем да разгледаме онлайн или на място в офис на брокера. Това е един изключително печеливш подход, от който си струва да се възползват брокери, ориентирани към иновативни подходи за реализиране на успешни имотни сделки.

  1. Придружаващи отстъпки за даден имот

С цел успешното реализиране на дадена имотна сделка, редица брокери на недвижими имоти предлагат и допълнителни отстъпки за свързани с домакинствата бизнес услуги, от които клиентите биха могли да се възползват. Такива например могат да бъдат отстъпки от използвания в района интернет или телевизионен доставчик; също така различни битови услуги – строително-ремонтни дейности, водопроводно-канализационни, електротехнически и други. Т.нар. “relevant discount” е много популярна услуга в чужбина, която безпроблемно би могла да бъде прилагана и в България. Отстъпките се осигуряват на база сключени договори за сътрудничество между агенциите за недвижими имоти и съответните доставчици на комунални услуги в региона.

В заключение само ще споменем още една допълнителна услуга, която вече е утвърдена на българския имотен пазар – цялостно управление на имота. Тази комплексна дейност е от голяма полза за редица клиенти, които са в чужбина или пък просто биха желали да прехвърлят грижата по отдаване/продан на имота изцяло на брокера – той се грижи за плащането на комунални услуги, осигуряване на консумативи, плащания към етажната собственост, включително и към собственика, и други.